Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo

Reklamlänk | 18+ | Spela ansvarsfullt | stodlinjen.se | Spelpaus.se

Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2026-10-05, 00:19   #1

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 22425
Standard

Onsdag 7/10 V86 Axevalla/Solvalla

Efter den här jädrans V86 "bonanzan" så hinner vi förhoppningsvis få lite mer cash till onsdagens jackpot. ATG gör till synes allt för att hålla förlusterna nere..

Avd 1. Med två lopp i kroppen så är det väl dags för 1 Ideal Stone att rinna undan från ledningen! Ett litet minus med Persson i sulkyn.. Berghs är väl klart värst emot och har en klart vettig chans från dödens. Spik eller lås!
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-10-05, 15:08   #2

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5016

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Efter den här jädrans V86 "bonanzan" så hinner vi förhoppningsvis få lite mer cash till onsdagens jackpot. ATG gör till synes allt för att hålla förlusterna nere..

Avd 1. Med två lopp i kroppen så är det väl dags för 1 Ideal Stone att rinna undan från ledningen! Ett litet minus med Persson i sulkyn.. Berghs är väl klart värst emot och har en klart vettig chans från dödens. Spik eller lås!
Jag är mest spänd på att se Kyrie Eleison som härjade i silverdivisionen på V75 innan han blev skadad. Är återställd nu och har tränat på rejält och får sin favoritkusk i sulkyn. Det får bli en chansspik!
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-10-05, 16:38   #3

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 1411
Standard

Multijackpot 33 miljoner. Ganska rejäl summa redan. Vart kommer pengarna ifrån? Är det typ lite grann från en massa tävlingsdagar eller allt från senaste jackpottar?
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-10-05, 16:50   #4

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3135
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Multijackpot 33 miljoner. Ganska rejäl summa redan. Vart kommer pengarna ifrån? Är det typ lite grann från en massa tävlingsdagar eller allt från senaste jackpottar?
Fanns en liten skvätt innan "Super Days" startade och resten är från de senaste 2 veckornas V86or.

"Tillfälliga justeringar som görs:

Under perioden 17 juni till 16 september 2026 sätter ATG undan 20 procent av värdet på alla skapade Jackpots på V86.
Det undansatta beloppet tillförs 8-rättspotten på V86, 7 oktober 2026.
De övriga 80 procent av värdet på alla skapade Jackpots hanteras enligt ordinarie rutin.
Vid Jackpot på V86 under perioden 23 september till 6 oktober 2026 går hela beloppet, 100 procent, till 8-rättspotten 7 oktober 2026.

Vad händer efter denna period?
Efter denna kampanjperiod återgår jackpothanteringen för V86 till att utfalla nästa omgång för V86.

Fonderat belopp: 23 768 746 kronor (uppdaterat till och med V86 2 oktober)"

Se https://www.atg.se/jackpot och scrolla ner till "Jackpotregler för respektive spelform" och sedan V86.

När man undrar saker om Jackpot är https://www.atg.se/jackpot platsen att gå till.

Hittas under "Aktuella Jackpots" i en av menyerna på vänstra sidan på atg.se eller allra längst ner på sidan under menyn "Aktuellt".

Senast redigerad av Strappa71 den 2026-10-05 klockan 16:52.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-10-06, 21:30   #5

Sharp$: 2616
Standard

Avslaget

Treåriga ston brukar (tror jag) behöva tid på sig för att återhämta sig från sjukdom. Wäjerstens 1 Magnification borde vara hästen att slå i avd 8.

Kom 5:a i försöket till Oaks efter sjukdom, startar tätt inpå igen och Daniel hoppas att märren hittat formen igen, vilket jag betvivlar?

Tror hon blir intressant först i nästa start och starterna därpå och känslan är att det blir en repris som senast när Thai Medina enkelt avväpnade gänget övriga märrar i försöket till Oaks från spår 10.
Bara det att nu heter hästen Fusion Blaze från spår 10 och Mattias märr har samma tunga spurt som Thai Medina.

Avslag på Magnification 38% och spik på Fusion Blaze 9% i avd 8.

God tur med liren allihopa.

Jajjan
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+7)

Senast redigerad av Jajjan den 2026-10-06 klockan 21:32.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-10-06, 21:59   #6

Sharp$: 2616
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Jag är mest spänd på att se Kyrie Eleison som härjade i silverdivisionen på V75 innan han blev skadad. Är återställd nu och har tränat på rejält och får sin favoritkusk i sulkyn. Det får bli en chansspik!
Kul-Kalle

Nedan saxat från Expressen:

”Kyrie Eleison (7%)
Han kändes okej i återkomsten i våras, men var felbalanserad då och det ligger mer på oss. Nu har han pausat lite igen och han är uppe i en hög klass och det är inte helt lätt att komma tillbaka, så vi får nog tro att han behöver något lopp i kroppen för att verkligen hitta formen.
Malte Handfaste”
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-10-06, 22:09   #7

KalleKluts avatar

Standard

Saxat från TR (jag vidhåller spik på Ideal Stone)

Om Kyrie
- Han var borta länge för skada. Efter han gjort comeback har han gjort några starter och gått över i passgång till slut. Senast hade vi lagt på mer vikt, men det blev ändå inte bra. Han kändes stark och så, men vi måste komma över den punkten att han fungerar hela loppet. Han är vidgjord efter senast och har tränat en stund. Han känns fin och ska inte fattas för mycket, men det viktigaste är ändå att han fungerar. Kusken får lägga upp det hur han vill. Vi lägger på mer vikt, men annars blir allt lika - barfota bak, norskt huvudlag och jänkarvagn, säger Christoffer Eriksson
Gammal 2026-10-07, 00:01   #8

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7802
Standard

Är väl garantispets på Ideal Stone som jag gillar. Men vikit ner sig väl enkelt och kommer att gardera. Lämnar Kyrie utanför men vill ha med Berghs, Jeriko och Linoncello innan jag är nöjd.
Så Bosse, din spik torde vara stenklar:-)

Citat:
Saxat från TR (jag vidhåller spik på Ideal Stone)

Om Kyrie
- Han var borta länge för skada. Efter han gjort comeback har han gjort några starter och gått över i passgång till slut. Senast hade vi lagt på mer vikt, men det blev ändå inte bra. Han kändes stark och så, men vi måste komma över den punkten att han fungerar hela loppet. Han är vidgjord efter senast och har tränat en stund. Han känns fin och ska inte fattas för mycket, men det viktigaste är ändå att han fungerar. Kusken får lägga upp det hur han vill. Vi lägger på mer vikt, men annars blir allt lika - barfota bak, norskt huvudlag och jänkarvagn, säger Christoffer Eriksson
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+3), bosseguldheden (+5)
tvablaa är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-10-07, 00:52   #9

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Avd 2. Jag sätter en slant på 7 True Identity 6% och hoppas att hon blir lite bortglömd.. En invändig strykning borgar för laddning och från ledningen skall hon slås! Spik/utgång för den vågade
Gammal 2026-10-07, 09:11   #10

Sharp$: 5016

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Är väl garantispets på Ideal Stone som jag gillar. Men vikit ner sig väl enkelt och kommer att gardera. Lämnar Kyrie utanför men vill ha med Berghs, Jeriko och Linoncello innan jag är nöjd.
Så Bosse, din spik torde vara stenklar:-)
Jag börjar vackla på min spik och kanske tar med nån mer i det loppet. Egentligen borde man kanske ha alla, då det bara är sju hästar bakom vingen. Axevalla är Axevalla!
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-10-07, 09:30   #11

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 40515
Standard

Jag har långt ifrån bestämt spikar ännu, men har tre tänkbara just nu (och ska väl ha en fjärde sen också): Västerbo Redless som har hoppat fyra ggr i rad. Gjorde bort sig i debuten för Redén senast, men det kan vara värt att chansa på att han fått till hästen. Juan Les Pins som nog har fin chans att runda det här gänget om det inte häxar för mycket. Global Federation. Robban har några feta chanser, kanske att det här är den bästa.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-10-07, 09:41   #12

Reg.datum: aug 2017
Sharp$: 1068
Standard

3 Mister never die.....smackelismack
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-10-07, 13:43   #13

Reg.datum: apr 2022
Sharp$: 1318
Standard

Citat: